Spletne prevare in prodaja lažnih izdelkov
Imam občutek, da je iz leta v leto več prevar na spletu: elektronska sporočila v imenu Pošte Slovenije, DHL-a, bank, zadetki na loteriji, fiktivne spletne strani, spletne prodajalne, ki nikoli ne pošljejo naročenega,... Goljufi so bolj in bolj prebrisani in sofisticirani. Tudi prevodi v slovenščino niso več tako okorni, kot nekdaj. Vsa sodobna tehnologija in opevana umetna inteligenca (AI) očitno ne uspeta prepoznati kaj je resnica in kaj laž. Ali bolj verjetno, gledano iz drugega zornega kota, kapital nima želje po tem. Ker se laži bolje prodajajo, jih algoritmi ponujajo prednostno. Pa naj bo to lažna novica ali lažni izdelek.
Zadnje čase sem zasledil celo kopico video posnetkov, ki prav profesionalno in z res kvalitetno prezentacijo, prikazujejo razne botanične trike razmnoževanja rastlin, kot recimo kako iz popka vzgojiti vrtnico. Se človek vpraša zakaj bi nekdo vložil toliko energije za nekaj kar je čista fikcija in zavajanje. Ampak, da je video uspešen, je dandanes treba res izstopati. In očitno so lastniki kanalov pripravljeni narediti vse za večje število ogledov. Pa četudi bo ta “slava” kratkotrajna.
Na našem PowerCarving področju je sedaj popularno tržiti XY izdelek z video posnetki priznanih blagovnih znamk. Trgovec ponuja izdelek, ki je neke vrste “kopija” priznanega izdelka, a daleč od funkcijske podobnosti. Gre zgolj za oblikovno slično orodje, kar trgovec izkoristi za promoviranje svojega izdelka z video posnetki ter promocijskim materialom uveljavljene blagovne znamke. Predvsem socialna omrežja so polna teh oglasnih sporočil in takšni lažni artikli se tržijo tudi preko lokalnih spletnih trgovcev.
Gre predvsem za povsem “legitimne” slovenske spletne trgovce, ki običajno tržijo vse od spodnjic do vrtne kosilnice, občasno pa se vmes najde tudi kakšno PowerCarving orodje. Verjetno ta spletni trgovec niti ni pogledal video posnetkov, ki jih predvaja v svoji reklami, da bi videl, da ne gre za isti artikel; ali bolj povedano, sploh ne ve kaj prodaja.
Najpogosteje boste v video posnetkih in na promocijskih fotografijah videli Arbortech ali Saburrtooth / Kutzall orodja, v resnici pa se prodaja nekaj povsem drugega. Dva primera sta na gornji fotografiji, kjer so na promocijskih fotografijah izdelki podjetja Arbortech, prodajalec - v tem primeru na Amazonu, pa prodaja nekaj povsem drugega.
Levo je na fotografijah Arbortech Turbo Plane disk, na sredini pa izdelek, ki se prodaja: moder disk sicer enakega premera kot je Turbo Plane, ampak s povsem drugačnimi rezili. Bistveno bolj nevaren, saj rezila “štrlijo” iz diska za kakšnih 5 milimetrov, če ne več…
Desno zgoraj lahko vidite predelano promocijsko fotografijo (original desno spodaj v rdeči obrobi) arbortech Ball Gouge artikla, kjer so vrteči BallGouge zamenjali za mirujočo nasekano kroglo. Zakaj prilepiti svoj artikel na fotografijo drugega proizvajalca, če ne zato, da zavajaš kupca? Ta dva artikla sta si po obliki res da podobna, a gre za povsem drugačno orodje. Eno je rašplja, drugo pa rezkar z rezilom in video prezentacija nikakor ne more biti enaka za oba artikla.
Pri nakupu bodite zato zmeraj pozorni, da je izdelek na fotografiji spletne trgovine dejansko enak tistemu v video posnetku. Pri promocijah teh lažnih izdelkov na socialnih omrežjih je namreč tako, da je na promocijskih fotografijah in v video posnetkih drug izdelek, kot je dejansko tisti naslikan na prodajni strani. Če, vam je video znan od kod drugod, preverite pri vam ža poznanem proizvajalcu in se pred nakupom prepričajte, da dejansko kupujete artikel, ki je predstavljen. Če je cena nenavadno nizka, glede na tisto, ki jo poznate, bo verjetno nekaj narobe s ponudbo.
Pri nakupu takšnih “lažnih kopij” bodite pozorni tudi na premer luknje oz navoj. Prepričajte se, da je navoj M14, kar je standard v Evropi; oz. luknja premera 22,2 mm za montažo na evropsko prirobnico.
Nikakor ne kupujte na spletnih straneh, kjer ne morete najti fizičnega naslova podjetja; kjer je edina možnost stopiti v stik s proizvajalcem preko kontaktnega formularja. Pred nakupom torej preverite, da ima spletna trgovina fizični naslov in telefonsko številko.
Če so artikli “smešno poceni”, bo najbrž držal pregovor, da je “predobro, da bi bilo res” in se je pred nakupom mogoče bolje posvetovati z drugimi iz skupnosti Power Carvinga. Ponesrečeni ponaredki so namreč lahko tudi nevarni. Večinoma je za nižjo prodajno ceno v ozadju nek vzrok… Bolje, da nabavite orodje nižjega cenovnega razreda, ki se prodaja kot to kar v resnici je, kot takšno, ki se pretvarja, da je nekaj, kar ni.
Vsekakor vam želim obilo veselja pri ustvarjanju!
Please login to Comments